The Next Web Romania |
Posted: 20 Sep 2010 02:07 AM PDT Cei de la eMag chiar stiu sa-si faca publicitate. De curand au lansat o campanie prin care anuntau ca in depozitul eMag a aparut ceva, ascuns sub o prelata. Surpriza urma a fi dezvaluita azi, la ora 12. Majoritatea celor care au vazut imaginea cu depozitul eMag au presupus ca sub prelata luminata discret se afla un Porsche. Dar care a fost scopul acestei campanii? Evident ca bolidul cu sute de cai sub capota urma sa fie dat ca premiu la un concurs. Intradevar, dupa cum anticipam, eMag organizeaza un concurs iar premiul cel mare este un Porsche Cayman. In fiecare saptamana poti castiga cate un iPad sau unul din cele 5 aparate foto Nikon L21 iar pe 17 decembrie poti fi posesorul unui superb Porsche Cayman. Detalii despre concursul Reteaua aici. Original title and link for this post: Ce ascundea eMag in depozit? |
Webstock 2010: impresii si castigatori Posted: 19 Sep 2010 11:54 AM PDT Webstock 2010 a fost cu siguranta inca un eveniment marca Evensys foarte reusit. De la un numar record de peste 700 de participanti veniti din toate colturile tarii pana la cei 40 de speakerii invitati, de la atmosfera prieteneasca din pauzele dintre prezentari pana la interactiunea publicului cu vorbitorii, evenimentul a fost peste asteptarile tuturor. Spre surprinderea noastra, internetul a mers foarte bine, iar promovarea evenimentului de catre participanti a dus hashtagul #webstock10 pe primul loc. Twitterul ramane principala metoda de comunicare si informare la un astfel de eveniment, twitterwall-ul ruland foarte alert mesajele celor de la Webstock. Ne-am notat cateva idei prezentate de vorbitori pe parcursul conferintei, pe care le impartasim cu voi. Prima parte a conferintei a avut ca tema “New trends in Social Media.” Din pacate, am intarziat putin, asa ca am pierdut prezentarea lui Cristian Manafu. Madalin Vladu ne-a prezentat statistici legate de principalele retele sociale folosite in Romania si modul in care utilizatorii sunt impartiti intre ele, dpdv demografic, al varstei, pe sexe, etc. Se constata in urma statisticilor ca majoritatea utilizatorilor Hi5 sunt preluati de Facebook (50% dintre utilizatorii Facebook folosesc si Hi5, insa 80% din utilizatorii Hi5 folosesc si Facebook), acestea fiind inca cele mai folosite retele sociale din Romania. LinkedIn e ce-a de-a treia retea folosita intens. Exista o mare suprapunere intre retele, majoritatea userilor avand conturi pe 2 sau mai multe dintre ele. Marco Kind, CMO Vodafone, a animat atmosfera, venind cu o prezentare interactiva, prima parte fiind construita pe intrebarile din public. Din punctul sau de vedere, social media poate nu e cel mai bun loc pentru vanzari, insa este o modalitate eficace pentru a promova si creste un brand si pentru a primi feedback pentru acesta. Radu Ionescu ne-a amintit ca social media nu e compusa doar din “A-list bloggers”, ci si din userii obisnuiti ai retelelor sociale. Din experienta sa, ne-a impartasit ca daca nu incerci suficient de mult, nu vei putea ajunge sa invati din propriile greseli. O campanie ce isi doreste sa aiba succes in social media trebuie sa aiba si o componenta de entertainment. — De departe cea mai interesanta ni s-a parut ce-a de-a doua parte a conferintei, “The future of social media”. Primul vorbitor, Alexis Bonte, CEO & CO-Founder al eRepublik Labs, a subliniat faptul ca retelele sociale sunt pline de “zgomot”, adica acele informatii care nu sunt interesante pentru majoritatea utilizatorilor si peste care acestia sar constant (vezi pe Facebook, anunturile legate de nivelurile din Farmville, de exemplu). Majoritatea utilizatorilor posteaza informatii despre ei insisi, crezand ca sunt relevanti daca isi expun intreaga viata online. Dupa parerea sa, faptul ca acei useri numiti si “early adopters” incep sa paraseasca retelele sociale actuale (Facebook, Twitter) din cauza cantitatii enorme de spam, denota faptul ca acestea au ajuns la maturitate. Deoarece exista o mare mobilitate intre retelele sociale, acestea trebuie sa lupte pentru a oferi informatii relevante si cat mai mult divertisment. Zoli Herczeg, reprezentand Microsoft Romania, ne-a povestit cate ceva despre conceptul de “cloud computing”. A plecat de la premiza ca majoritatea startupurilor esueaza, dar folosind facilitatile de cloud computing pot esua cu pierderi minime. A punctat urmatoarele idei legate de acest concept: 1. could computing-ul aduce oportunitati, dar si responsabilitati. 2. aplicatiile din cloud invata (prin acumularea de informatii) 3. aplicatiile din cloud ne ajuta in interactiunile sociale 4. serviciile din cloud ajuta la (re)aparitia de dispozitive 5. Inovatiile din Cloud dus la inovatii pe pamant, in data center-urile obisnuite. De altfel, Zoli a si lansat, in aceeasi zi, un concurs adresat dezvoltatorilor de aplicatii in “nor”. Vlad Stan, unul dintre antreprenorii online cei mai cunoscuti din Romania, ne-a vorbit despre imprevizibilitatea viitorului din punct de vedere al evolutiei tehnologice. A subliniat ca viitorul inseamna o permanenta schimbare, deci orice antreprenor care isi doreste sa reuseasca, trebuie sa sa invete sa se adapteze la schimbari. Poate cea mai asteptata prezentare a intregiii conferinte a fost cea a lui Dragos Manac. Efervescent si incisiv, a tinut intreaga sala in priza pe tot parcursul prezentarii. Una dintre multele idei pe care le-a expus este necesitatea de a te informa foarte bine inainte de a lansa un startup, deoarece de cele mai multe ori, ceea ce vrei sa faci exista deja. De asemenea este intotdeauna necesar sa privesti cu cativa pasi inainte cand incepi o afacere, pentru a preintampina eventualele probleme si pentru a se putea evalua costurile reale pe care aceasta le presupune. — Ultima parte a conferintei oferea posibilitatea de a alege intre 3 mini-conferinte ce se desfasurau in paralel. Noi am ales Communications, pentru ca vroiam sa vedem in ce mod au inteles marile companii de la noi sa se foloseasca de Social Media. Lidia Solomon ne-a povestit despre Vodafone buzz si modul in care sunt gestionate conturile de social media ale companiei. Impresia cu care am ramas dupa prezentarea dansei e ca Vodafone e deschis la dialog cu clientii sai, dar numai daca se incadreaza in anumite limite impuse de companie. Cea mai controversata prezentare a intregii zile a fost cea a lui Cornel Cojocaru, director al diviziei de Comunicare din BCR. O prezentare incoerenta, cu o trecere rapida de la o idee la alta fara a termina nici una, tinuta de un om cu atitudine agresiva, care a lasat impresia ca isi subestimeaza auditoriul. Singura idee transmisa de dansul pe care am retinut-o a fost ca desi bancile “vor dialogul”, “intoleranta” utilizatorilor retelelor sociale (manifestata prin critici si “imprastierea informatiilor nefondate”) este prea mare. Crenguta Rosu a avut una dintre cele mai interesante si bine inchegate prezentari din intreaga conferinta. Cateva idei din prezentarea ei ar fi: - daca abordezi canalele SM pentru continut, trebuie sa iti alegi cu grija canalul de comunicare potrivit, altfel nu va interesa pe nimeni. Cum poti lega viata offline a companiei tale de online? - daca abordezi canalele SM doar pentru ca e la moda => ai toate sansele sa fi intampinat cu critici, daca nu te ridici la inaltimea asteptarilor. Nu pe toate pietele se poate asta. - trebuie sa abordezi un canal media cu timp de reactie asteptat care sa ti se potriveasca si sa ai o procedura care sa iti permita sa interactionezi fluent cu clientii. Daca nu poti rezolva o problema, cel putin poti indrepta userul catre acel cineva care poate. - specifica de la inceput ca sunt anumite lucruri pe care tu, ca reprezentant al companiei in social media, nu le poti rezolva. - cel mai potrivit pentru acest job ar fi un om din interiorul companiei (sau mai multi) care are acces rapid la toate informatiile Ioana Manoiu ne-a povestit despre social media din perspectiva unui PR. A subliniat ca in relatia cu bloggerii, un rol important il are continutul mesajului pe care vrei sa il transmiti. Una din greselile oamenilor de PR este ca abordeaza bloggeri cu mesaje nerelevante pentru acestia, urmarea fiind ca sunt luati peste picior si ridiculizati. Seciunea Communications s-a incheiat cu prezentarea unor campanii de succes realizate in social media de branduri cunoscute, atat de la noi cat si de afara. Din pacate, s-a insistat prea mult pe rezultatele campaniilor si prea putin pe culisele acestora, din care cu totii am fi avut de invatat. — La sfarsitul zilei, evenimentul a gazduit Gala Webstock Awards, competitia celor mai noi si mai creative proiecte de social media lansate in ultima vreme pe piata locala. Din cele 195 de aplicatii inscrise in cele 12 categorii din concurs, aproape 150 de proiecte au ramas in cursa pentru premiile celei de-a treia editii a evenimentului. Juriul a desemnat anul acesta 41 de castigatori, 12 dintre proiecte fiind distinse cu trofeul Webstock 2010. Si iata castigatorii: 1. Publishing – Cook'n Rolla (Trilulilu) Lista completa a proiectelor le gasiti pe site. Una peste alta, a fost un eveniment reusit, iar oboseala celor 8 ore de drum de la Timisoara pana la Bucuresti a meritat. Original title and link for this post: Webstock 2010: impresii si castigatori |
You are subscribed to email updates from TNW Romania To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
The Next Web Romania Part 1
The Next Web Romania Part 1
The Next Web Romania Part 1
Tags: The Next Web Romania, The Next Web Romania watch online, full The Next Web Romania video, The Next Web Romania download, The Next Web Romania torrent, free The Next Web Romania, The Next Web Romania megavideo, The Next Web Romania full, The Next Web Romania eng sub
0 comments:
Post a Comment